Når I indgår i et samarbejde med os, designer vi projektet sådan, at det passer til, hvad jeres behov er. Vi har en masse forskellige metoder til rådighed, men sætter kun dem i spil, som giver mening.

For hvert projekt starter vi med at lave en projektplan ud fra vores 7-trins-køreplan. Køreplanen er en skabelon for projektarbejde. Da vi ved, at alle projekter er forskellige, er det ikke sikkert, at alle 7 trin kommer med. 

Gå på opdagelse i vores køreplan

Nedenunder kan du læse mere om de forskellige trin i vores køreplan. Hvis du vil vide mere om, hvad vi helt konkret kan tilbyde jer, så kontakt os her:

 

 

Vi hører om jeres behov og fortæller om ”Best practice” inden for demokrati-udviklende projektarbejde.

Gennem behovsafklaring søger vi at finde ud af, hvad jeres behov er, og hvordan vi kan hjælpe med at møde det. 

Næste skridt er, at vi sammen vælger de rette værktøjer. Det vil  sige, at vi sammen finder frem til hvilke af vores metoder. som er de bedste at tage i brug til at opfylde jeres behov. 

Vi giver jer respons og viser vores udkast til design samt vinkling af inddragelsen.

Som en del af designet af processen giver vi anbefalinger til ”Best practice” i forhold til borgerinddragelse. 

Ud fra de værktøjer vi præsenterer, vælger vi dem, som bedst passer til projektets design.

Vi laver opsætning af løsningen og sørger løbende for at lave justeringer og opdateringer på processen.

Uanset hvilke løsninger vi ender med, sørger vi for at holde dem kørende. Vi retter også eventuelle tekniske fejl, som kunne opstå undervejs. 

Det gælder om at fange borgernes opmærksomhed og få dem inddraget i projekterne.

Vi kan nå borgerne på forskellige måder. Digital Post er et solidt værktøj, fordi vi hurtigt kan nå direkte ud til mange borgere.

Vi tilbyder også at dele og "pushe" begivenheder på de sociale medier.

Derudover kan vi også lave en tidslinje for projektet, så borgerne kan følge med i udviklingen. 

Vi modererer for at sikre, at den gode tone, faglighed og saglighed bliver opretholdt.

Når borgerinddragelse sker via digitale løsninger, er det vigtigt at indholdet modereres. Og det vil vi gerne gøre for jer. 

Vi oplærer også gerne andre medarbejdere, borgere eller politikere til at tage del i moderationen og svare på spørgsmål. Vores erfaringer viser, at det bidrager til en god debat.

 

Vi sikrer, at alle borgere kan være med i projekterne. Alle får den hjælp, de har brug for.

Det er vigtigt, at borgerne ved, hvad der foregår, og hvor de kan få hjælp.

Derfor tilbyder vi hjælp via enten telefon, mail, fysiske træffetider, workshops eller oplæg.

Projektet og dets data kan lære os meget om blandt andet brugeradfærd og projektets succes.

Derfor tilbyder vi at analysere data fra projektet og sammenfatte det i en rapport til jer, som kan videregives og indgå i en beslutningsproces.